Я - новачок на форумі і у справі вирощування рослин. Маю проблему. Чоловік подарував симпатичний бонсай, і він одразу став хворіти. Чи то переїзд так позначився, чи догляд не такий... Отож, деталі.
1. Бонсай мій 7-річного віку, зростом 35 см., виду - в'яз китайський, дрібнолистовий (продавці божилися, що він легкий у догляді, і підходить для новачків).
2. Живе у мене з 20 травня, тобто трохи менше від тижня.
3. Стоїть у кімнаті на підвіконні. Світло є, але зараз у Львові вже котрий день похмура погода, і сонечко зовсім не проглядає(. Інколи відкриваю вікно на провітрювання, але зачиняю двері в кімнату, аби не було протягів.
4. Поливала, як вказали продавці: двічі відфільтрованою та відстояною водою, попередньо перевіривши грунт на сухість дерев'яною зубочисткою; поливала до моменту, коли з отворів унизу не почала крапати вода. Воду зливала з підставки.
5. Обризкую кожні два дні, бо в нас не жарко.
6. Поки ще не підгодовувала, але вже купила добрива Бона форте органічні для бонсай.
7. Проблема почалася на наступний день після приїзду: листочки почали жовтіти, сохнути і опадати. Потихеньку знімала їх пінцетиком. Побачила на деяких листочках дірочки, як на фото. На деяких зявилися білі розводи, грунт подекуди вкрився чимось білим: чи то пліснявою, чи павутиною, не розібрати. А сьогодні побачила повзучу по грунту червоненьку не то мурашку, не то кліща... злякалася, і бігом сюди.
Порадьте, будь ласка, початківцю, що робити, аби мій бонсайчик був здоровим і щасливим?
Дякую зазадалегідь за усі поради та витрачений час.
Зробила багато фото, можливо, хтось досвідчений зможе опізнати хворобу і дати пораду.
Насамперед обробіть рослину актофітом і по можливості виставте на провітрюване підвіконня або на балкон. Потім необхідно буде "перевалити" деревце з частковою заміною грунту, можна у ту саму плошку в якій рослина зараз. Але спочатку обробка від шкідників.